ZPRÁVY

Zprávy z cest
zprava Konečně v Austrálii - 16.10.2001, Sydney, NSW
* přílet do Sydney *
Ahoj všichni vzhůru nohama, hlásíme hladké přistání "down under" na letišti v Sydney. Let proběhl v pohodě, nikdo nás neunesl a na stejku jsme si pochutnali i když jsme jej museli krájet pouze umělohmotným nožem (vidlička byla normální - tip pro případné únosce) více ...
zprava První zpráva z Austrálie - 21. 11. 2001, Sydney, NSW
* Sydney * první klokani v Modrých horách * hipící v Mullumbimby * deštivé Sunshine Coast * svatba v Sydney *
Po příletu jsme strávili dva týdny zařizováním formalit (bez čísla na odvádění daní jste v Austrálii nikdo) a obdivováním krás velkoměsta - proslulá Opera a přilehlé okolí. Po asijských metropolích nám Sydney ležící kolem mořského zálivu připadlo jako oáza klidu více ...
zprava Vším čím jsem byl, byl jsem rád - 16. 12. 2001, Young, NSW
* mezinárodní konference * trhání třešní v Youngu * setkání *
Posledně jsme skončili tím, že Mýra možná půjde přednášet na mezinárodní konferenci. Takže jak jsme předeslali, tak se stalo. Pánové kolegové vědci od Mýry z práce, poté co se dozvěděli podrobný rozpis přednášek, zjistili, že Jirka Mužák má mít dvě přednášky těsně za sebou, každou v jiné místnosti. více ...
zprava PF 2002 - 24. 12. 2001, Blackheath, NSW
* přání všem k novému roku *
Z australských Modrých hor Vám přejeme krásné vánoce, hodně sněhu, krásné lyžování, milá překvapeni pod stromečkem, voňavé cukroví a povedeného kapra. Těm, co se za námi příští rok chystaji pak vlídné a shovívavé imigrační uředníky. více ...
zprava O vánocích a Silvestru v Klokánii - 18. 1. 2002, Ulladulla, NSW
* vánoce v Modrých horách * pláže u Sydney * Silvestr u Čechů *
Před vánocemi jsme se přesunuli do Modrých hor, asi sto kilometů západně od Sydney. Tady jsme podnikali jednodenní výlety, ale hlavně slavili vánoce. A krásně jsme si je užili. Nakonec se nás sešlo šest kamarádů z Liberce. více ...
zprava Mobilní obývák, klokaní podrbání, spousty barvy a broskve v kapse
- 16. 2. 2002, Cobram, Vic
* koupě a úpravy auta * cestování ze Sydney do Melbourne * výlety okolo Lorne * trhání broskví u Cobramu *
Na letošní rok jsme naplánovali objet Austrálii kolem dokola. Při australských vzdálenostech a odlehlosti jednotlivých míst je nejvhodnějším dopravním prostředkem vlastní auto. více ...
zprava O škodlivosti práce, hrozinkách a australské zvířeně
- 10. 4. 2002, Alice Springs, NT
* trhání hroznového vína * parníky na řece Murray * Mungo N.P.*
Dnes máme jedno výročí - přesně před rokem (10. 4. 2001) jsme opustili teplo domova a vydali se do světa. Po roce na cestách jsme čím dál radši, že jsme se dokázali utrhnout z vyjetých kolejí a užíváme si světa čím dál tím víc. více ...
zprava S kamarády na cestách - 22. 5. 2002, Alice Springs, NT
* Philip Island * Great Ocean Road * Grampians * Barossa Valey * Flinders Rangers * Oodnadatta * Cober Pedy * Alice Springs *
Posledně jsme skončili tím, že jsme si na letišti v Melbourne vyzvedli naše kamarády, Pavla a Lenku, kteří za námi dorazili strávit tři týdny své zasloužené dovolené. Naplánovali jsme společně projet trasu z Melbourne do Alice Springs, se zastávkami na všech důležitých atrakcích a několika špeky navíc. více ...
zprava Práce šlechtí v Helenčině údolí - 20. 6. 2002, Glen Helen, NT
* práce v turistickém resortu v Glen Helen, West MacDonnell Ranges *
Při čekání na auto jsme se rozhodli využít času a začali se ptát na práci, abychom zhojili díru v rozpočtu. Chvíli to vypadalo, že budeme pomáhat na velbloudí farmě, poté chvíli na chovné stanici krav nebo na roadhouse Nakonec se nám podařilo získat přesně to, co jsme si už doma plánovali. více ...
zprava Objevujeme okolí - 25. 6. 2002, Glen Helen, NT
* West MacDonnell Ranges *
Dneska vám budeme povídat o tom, co všechno je tady u nás kolem zajímavého a krásného. "Kolem" myslíme pohoří MacDonnell Ranges, které se táhne celkem čtyři sta kilometrů východo-západně kolem města Alice Springs, které leží právě uprostřed. více ...
zprava Výlet do Kings Canyonu - 17. 7. 2002, Glen Helen, NT
* Mereenie Loop * Kings Canyon * Giles Track *
Pokračujeme v povídání o tom, jak objevujeme krásy australské středozemě. Tentokrát vás vezmeme na výlet do jedné z největších atrakcí (přesně tedy druhé největší po skalách Uluru a Kata Tjuta) rudého středu Austrálie - Kings Canyonu v národním parku Watarrka. více ...
zprava O velkém šutru uprostřed pouště - 17. 7. 2002, Glen Helen, NT
* Henbury Meteorite Craters * Mt. Conner * Uluru * Kata-Tjuta *
Dneska vám budeme povídat o výletu do "srdce" rudého středu Austrálie, k červené skále Uluru (Ayers rock) a sousednímu souskalí Kata Tjuta (Mnoho hlav, neboli Olgas). Na celý výlet jsme si vyhradili pět dní. více ...
zprava Festival v Alice Springs a rozloučení s Glen Helen - 15. 9. 2002, Alice Springs, NT
* Outback Festival * misie Hermansburg * jízda vlakem Old Ghan *
V Austrálii začalo jaro. V devět hodin po ránu náš teploměr ukazoval 30 stupňů a včera večer nám bylo zima při 20-ti stupních. To proto, že odpoledne dosáhly teploty 35 stupňů. Tedy 15 stupňů rozdíl. více ...
zprava Pouští i tropickými pralesy - 6. 10. 2002, Jabiru, NT
* Desert Park * UFO ve Wiclife Well * festival v Tennant Creeku * Devils Marbles * rodeo v Daly Waters * termální prameny v Matarance * na kánoi v Katherine Gorge *
Právě odpočíváme u bazénu v městečku Jabiru v Kakadu N.P., tak vám chceme napsat, co jsme zažili cestou z Alice Springs. více ...
zprava Národní park Kakadu - 14. 10. 2002, Darwin, NT
* vodopády Gunlom * vodní ptáci v Yellow Waters* domorodé malby Ubirr a Nourlangie * jídlo z lesa * skákající krokodýli *
Národního parku Kakadu jsme si moc užili a to i přes čtyřicetistupňová vedra, typická pro končící období sucha. Pohybovat se dalo pouze časně zrána. Vstávali jsme v šest hodin, abychom s prvním světlem a za relativního chladna 25-28°C vyrazili na krátké výlety. více ...
zprava Od Darwinu až do Západní Austrálie - 1. 11. 2002, Broome, WA
* Darwin * Litchfield N.P. * Kunnunura * Halls Creek * koupání s krokodýly v Tunnel Creeku * Derby * Broome *
Do Darwinu, největšího města široko daleko (tedy 80 000 obyvatel), jsme vjeli v úterý ráno (8.10.). Nejdřív jsme objížděli místní kempy, protože jsme si říkali, že bude pohodlnější zůstat tam. více ...
zprava Jak se plní další sen - 30. října 2002, Broome, WA
* prodávání vlastních fotografií v Broome *
Posledních pět dní nám přineslo spoustu práce a splnění našeho dalšího velkého snu. Ale raději popořádku. Na městské pláži v Broomu jsme se seznámili s dánskou dvojicí (Tamara a Michael) cestující v dodávce jako my. Po chvíli povídání vyplynulo, že je vlastně známe z malého trhu u "Schodů k měsíci". více ...
zprava Korály a rybičky - 8. listopadu 2002, Coral Bay, WA
* Exmouth * šnorchlování na Ningaloo Reef * Coral Bay *
Městečko Exmouth není ani tak moc zajímavé, ale z druhé strany poloostrova, na kterém leží, začíná vyhlášený Ningaloo Reef - korálový útes. V pobřežním národním parku Cape Range můžete přímo z několika pláží šnorchlovat. K dispozici je i hromada kempovišť, některé i přímo u šnorchlovacích pláží. více ...
zprava Perth téměř na dosah - 19. listopadu 2002, Greenmouth, WA
* Monkey Mia * mušličková pláž * delfíni * Kalbarri * Geraldton *
Z Coral Bay jsme sjeli kousek nad městečko Carnarvon. Přírodní atrakci tam tvoří několik "stříkajících děr" (blow hole). Podobnou jsme viděli kousek pod Sydney v Kiamě. Tady je v ploché skále asi 20 m od břehu děr vystřikujících vodu při velkých vlnách několik. Jedna velká a hlavně několik malých blízko u sebe - takové "soudíří". Moc pěkné. více ...
zprava Vánoční speciál aneb rozšíření výpravy - 22. prosince 2002, Perth, WA
* veselé Vánoce * čekáme přírůstek *
Chceme Vám všem popřát krásné vánoce, ať jste roztroušení kdekoliv na té naší kulaté planetě. Jinak pokud to ještě nevíte: Hlásíme tímto také očekávané rozšíření naší výpravy. Vzhledem k tomu, že návštěv jsme měli v posledním roce pomálu, rozšiřujeme výpravu z vlastních zdrojů. více ...
zprava Život v Perthu a přípravy na miminko - 13. března 2003, Perth, WA
* nové auto * nová práce * těhotenství *
Poslední měsíce byly pro nás dost náročné, naplněné hledáním vhodného místa k porodu, pořizováním a zařizováním většího auta, prodejem starého vozu, k tomu hledáním práce a pak prací... více ...
zprava ... a jsme v suchu! - 25. března 2003, Perth, WA
* hledání bydlení * karavanodomeček * přípravy na porod *
Od posledního mailu se udála hlavně jedna důležitá věc - od neděle bydlíme pod střechou!!! Ale všechno po pořádku... Od minulé soboty jsme se začali intenzivně dívat po nějakém pronájmu, protože se termín porodu přece jen blíží. více ...
zprava Anika je na světě! - 25. března 2003, Perth, WA
* narození dcery Aniky, nejmladší účastnice výpravy *
Vážení přátelé, kamarádi a vůbec všichni, tímto si dovolujeme oznámit rozšíření expedice o dalšího člena. Nejmladší účastník akce "Klokánie" přibyl na tento svět dne 9.4. v 00:28 perthského času, váží 2,790 kg, měří 47 cm. Index krásy a přitažlivosti expedice se s přírůstkem nejkrásnější slečny na světě zdvojnásobil. více ...
zprava Tři měsíce života - 22. 7. 2003, Perth, WA
* krátké povídání o životě v Perthu *
Spousta plýnek byla vyměněna a mléka vypito od našeho posledního našeho mailu. Moc a moc chceme poděkovat za všechna krásná blahopřání, na která jsme neměli čas odpovědět. Měli jsme toho opravdu hodně. více ...